Är huvudet dumt får kroppen "lida"

Imorse blev det ett kortare styrkepass än vanligt med tanke på att Richards cykellås hade frusit fast och nyckeln gick inte i (Hej Norrland!), så vi fick gå till gymmet istället för att cykla vilket tog lite längre tid än vanligt. Efter styrkepasset vart det 30 minuters simning för min del, vilket var riktigt skönt! Jag älskar att simma!

Från det steget när man gör tanke till handling går inte alltid som man har tänkt sig ... speciellt inte idag. Jag har länge tänkt på att åka till arbetsförmedlingen för att skriva in mig/söka jobb och idag tyckte jag att det var dags att fixa det - finally! Så jag tog cykeln till stan och snurrade runt där en bra stund innan jag hittade rätt. När jag till slut kom fram till arbetsförmedlingen så fick jag hjälp av en man som skulle skriva in mig och allt kändes frid och fröjd ända tills han bad mig om legitimation. Jag satt där som ett frågetecken och ifrågasatte varför han skulle ha det och att jag dessutom inte hade det på mig. Jag var tydligen tvungen att ha med mig det för att kunna intyga att jag var jag så det inte skulle bli fel vid inskrivningen. Sååååå, det var bara att hoppa upp på cykeln och trampa tillbaka hem efter några ovärda minuter på stan - lyckat!
 
Postivt tankesätt: Jag fick i alla fall extra vardagsmotion :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0