Övning ger färdighet

Idag begav jag mig till arbetsförmedlingen för ännu ett nytt försök att skriva in mig ... med ID-handling den här gången! Nu är äntligen allt fixat där och så småningom ska jag få en coach och en handlingsplan. Soft!

Jag testade att träna Tilly på skvallerträning för första gången under långpromenaden i morse. Det gick sådär med tanke på att människorna som var i rörelse var tydligen roligare att hälsa på än att få belöning (trots att godiset var falukorv!). Hur som helst så får vi se hur det går i fortsättningen, är säker på att det kommer gå bra! :)

Kommentarer
Postat av: Malin

vad är skvallerträning? :)

Svar: Målet med skvallerträning är när så fort hunden får syn på exempelvis en annan hund, en cyklist, en bil så tar din hund kontakt med dig för att "skvallra" att han/hon ser någonting. Då slipper du t ex eventuella dragkamper om din hund vill akuthälsa på en annan hund osv... mer diciplin på hunden helt enkelt ;)
murraj.blogg.se

2012-11-23 @ 15:10:23
URL: http://myfortitude.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0