Busfian

Huvudet vill sprängas av trötthet efter gårdagens totalt 4 timmar körning fram/tillbaka till Skellefteå för att hämta lilla Tilly! Så nu ska jag passa på att bälga i mig kaffe för att försöka bli av med huvudvärken medan Lilltjejen sover sött i sin bädd.
 
För övrigt om gårdagen så gick bilresan hem bra(!) med utan någon som helst gnäll/gråt från Tillys sida vilket chockerade mig eftersom hon bara hade åkt bil 1 gång tidigare. Dock blev det 2 rejäla spyor som vi fick stanna längs vägen och rengöra. Väl hemma så var hon utforskande, supermysig och ovanligt lugn för att komma till ett nytt hem. Självklart hade varken jag eller Richard så höga tankar om att få någon ostörd sömn igår natt - som vi antog så väckte Tilly oss och pep klockan 02:45 och ville gå ut och kissa (hon har inte kissat/bajsat inne hittills). Sedan var hon pigg och alert och ville leka av sig i 45 minuter innan jag kunde återgå till sängläge igen.
 
Morgonen har fungerat jättebra och hon har lekt med höstlöven och fått träna att gå i koppel som fortfarande är lite obehagligt. Både jag och Richard ser verkligen fram emot att få träna henne och se Lillan utvecklas!
 

Kommentarer
Postat av: Michelle

Gullisen, sjukt fint namn! Hade själv det på min lista på namnförslag sedan tidigare.
Lycka till med gullfian!

Svar: hihi tack Michelle! Ja, vi tyckte också det var fint, hihi. Jag fastnade för det namnet någon gång när jag träffade en annan hund som hette så. Tilly kan borde låta hårt och mjukt liksom :) Tack så mycket, kommer mer updates på henne! hihi :) btw, saknar dig! kramar!
murraj.blogg.se

2012-10-12 @ 11:46:31
URL: http://michelleholmlund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0