4 mars

Utanför fönstret börjar mörkret sakta lägga sig och snöandet har avtagit. Snö i all ära, men nu är jag faktiskt lite less på vintern och längtar väldigt mycket efter våren (det är nog första gången som jag gör det på flera år). Just nu sitter jag i soffan och pluggar lite smått till högskoleprovet samtidigt som jag avnjuter en varm kopp té med smak av Earl Grey. Om 11 dagar så är portarna öppna för att kunna söka in till högskolor/universitet OCH om 33 dagar så är det återigen dags för högskoleprovet. Förra gången jag skulle göra högskoleprovet så blev det inte av med tanke på att dem som ansvarade för högskoleprovet inte hade fått in mitt dyslexiintyg - kändes sådär lagom pissigt! Så det vart inget högskoleprov för mig den gången och ser därför extra mycket fram emot denna. Hoppas det går vägen den här gången - jag vill verkligen börja plugga till hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0