Tio sanningar

Ordet sanningar får mig att tänka på saker som nödvändigtvis inte är så smickrande. Med tanke på att jag inte är riktigt mentalt vaken än så är det lite krånligt att klura ut speciella saker som är "värt" att skriva ned. Så istället vrider jag till det och beskriver det istället som ... tio fakta om mig?

1. För några år sedan gjorde jag en utredning hos en logoped för att se om jag hade dyslexi. I samma veva fick jag även reda på att jag hade koncentrationssvårigheter, haha. När jag ska vara koncentrerad så blir jag tydligen överkoncentrerad så jag typ inte minns ett piss istället ... eller så är mina tankar fokuserade på annat helt enkelt.

2. Hav, sjöar, älvar, you name it, är något som står mig väldigt nära och när jag väl bosätter mig någonstans är jag hundra procent säker på att blir i en stad med nära tillgång till vattnet. Just nu är Nydalasjön "min" sjö.

3. Att leka med hår och smink är bland det roligaste jag vet.

4. Jag kan inte sova på rygg, inte på sidan, oavsett högra eller vänstra halvan ... BARA på magen. Vaknar alltid med kuddavtryck i ansiktet.

5. När jag var liten var jag nästan besatt av frukt. Jag kunde äta ca sju frukter om dagen. Just då var jag väldigt lat också, så istället för att gå till köket och slänga det där äppelskruttet i soptunnan så gömde jag det istället. Det kunde ligga under sängen, i nattduksbordet, bakom gardinen ... ja överallt. Fruktflugor åt folket! 

6. Jag är astigmatiker, vilket också är ett av de vanligaste brytningsfelen och kan vara förenad med både när- och översynthet. Det betyder också att jag har en "onormal krökning av hornhinnan". Detta korrigeras med glasögon eller linser.

7. Jag avskyr när osäkra människor har egenskapen att göra andra till åtlöjen och ha kul på andras bekostnad med avsikt att "stärka" sin självkänsla. Sånt märks så väl. (Att vara osäker utan att vara ett mongo i huvudet är en helt annan sak).

8. Jag är en av hela Sveriges befolkning som känner att man ska vara på tusen platser samtidigt och hinna med exakt allt. Alla dessa krav och måsten. I slutet av dagen får jag oftast ångest för att jag inte har hunnit med alla de här grejerna som jag har satt upp i mitt huvud. Även fast jag (som så många gånger) har bejakat detta hos mig så fortsätter jag...

9. När jag var yngre hade jag sådan komplex för min kropp så jag gjorde allt för att inte dra åt mig uppmärksamhet genom att gömma mig under stora kläder. Det som var lite komiskt var att jag inte förstod hur många blickar jag istället drog till mig på sommaren när jag bodde i hoodies trots att det kunde vara 27 grader varmt ute.

10. Jag piercade min tunga i smyg för flera år sedan. Jag höll det hemligt för en av mina föräldrar i över 6 månader tills den dagen då jag inte orkade hålla tyst om det längre och visade istället glatt upp min tunga, haha.

Kommentarer
Postat av: Malin

Du är soet.

Svar: Fast....du!
murraj.blogg.se

2013-03-19 @ 12:10:20
URL: http://myfortitude.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0